مزایا و معایب هتل های فرودگاهی در سفرهای تجاری
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

دو شنبه 19 خرداد 1399
ن : بنفشه

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی در سفرهای تجاری

معیار های مختلفی در تقسیم بندی هتل ها وجود دارد و هتل ها برحسب نوع و درجه و موقعیت و عوامل گوناگون دیگر به انواع مختلفی تقسیم میشوند.

هتل های فرودگاهی که عموما در محوطه  فرودگاه ها  و یا نزدیک ترین موقعیت به فرودگاه احداث میشوند  معمولا ذر زمره هتل های برای مسافران با مقاصد تجاری و کاری قرار میگیرند و طبیعی است که بعنوان مثال از لحاظ امکانات با بوتیک هتل تفاوت داشته باشد.

در اولین نگاه علاقه به رزرو یک اتاق در هتلی نزدیک به باند فرودگاه  شاید بی شباهت به علاقه به زندگی در یک آپارتمان با پنجره هایی رو به یک بزرگراه ده بانده نباشد. با این وجود برخی هتل ها نه تنها در نزدیکی فرودگاه ها احداث شده اند بلکه فاصله کوتاهی در حد یک پیاده روی با باند فرودگاه دارند.

در چه حالتی و در کدام موارد خوابیدن در کنار صدای موتورهای هواپیما ها راحت تر از خواب در یک هتل معمولی خواهد بود؟ در این مقاله با پاسخ این سوال آشنا خواهیم شد.

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی

مزایا

در وهله نخست هتل های فرودگاهی مناسب افرادی هستند که مدت اقامت کوتاهی بین یک تا دو روز در آن شهر خواهند داشت. بنابرین در موارد زیر رزرو هتل فرودگاهی یا نزدیک فرودگاه منطقی خواهد بود:

1-زمانیکه پرواز شما از نوع غیر مستقیم یا اتصالی بوده و مجبور به اقامتی کوتاه در فرودگاه واسط برای تغییر پرواز هستید  و از طرفی مدت اقامت شما در مقصد نهایی نیزطولانی خواهد بود مثلا قرار است که یک ماموریت تجاری یا تعطیلات طولانی مدت بروید . در پاره ای موارد بین دوپرواز شما 10 الی 12 و حتی 14 ساعت فاصله ممکن است وجود داشته باشد.

اگر شما قبلا جاذبه های شهر را دیده باشید ماندن در هتل و استراحت(برای مثال یک خواب کامل شبانه) برایتان منطقی تر است .علاوه  بر این خوردن یک شام عالی در رستوران هتل در کنار سوپ و سالاد  ارزشمند تر از غذتحوردن در اکثر کافه تریا های فرودگاه ها هست.

 

2-زمانیکه هدف سفر شما بازدید از یک نمایشگاه و یا شرکت در یک کنفرانس میباشد. بطور مثال مرکز نمایشگاهی پال اکسپو (Palexpo) در دویست متری فرودگاه بین المللی ژنو واقع شده است.

3-زمان پرواز شما نامناسب بوده و سیستم حمل و نقل عمومی شبانه از فرودگاه به مرکز شهر وجود ندارد. بنابرین اگر نمیخواهید هزینه های گزاف رفت و برگشت به شهر با تاکسی را متحمل شوید میتوانید تا صبح در هتلی نزدیک فرودگاه بمانید.

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی3

4-زمانیکه شما قصد دارید  پس از رسیدن به فرودگاه با اجاره یک خودرو  در آن کشور بگردید.

تمامی موسسات حمل و نقل در فرودگاه ها  خدمات  اجاره خودرو  را ارایه میدهند بنابراین شما  پس از رسیدن پرواز میتوانید شب را در هتل گذرانده و صبح اول وقت با اجاره اتومبیل به سفرتان بپردازید .علاوه بر این هتل های نزدیک فرودگاه معمولا امکانات پارکینگ رایگان را در اختیار مهمانان قرار میدهند.

5-زمانیکه شما با محاسبه تمام هزینه ها متوجه میشوید حتی با  وجود بلیط های مجانی و اکسپرس به مرکز شهر بازهم اقامت در هتل فرودگاهی برایتان بسیار ارزانتر تمام میشود.

برای مثال هزینه اقامت یک شب در هتل فرودگاهی کوالیتی این هالیفاکس(Quality Inn Halifax Airport) همراه با هزینه ترانسفر رایگان برای میهمانان از یکصد دلار شروع میشود در حالیکه هزینه اقامت یک شب در شعبه اصلی همان هتل در مرکز شهر از شبی 200 دلار شروع میشود!

مزایا و معایب هتل های فرودگاهی

معایب

هتل های نه چندان گران قیمت فرودگاهی در مناطق صنعتی واقع شده اند و بنابرین وقتی از پنجره هتل بیرون را تماشا میکنید چشم اندازی جز مناظر صنعتی نخواهید دید و تفریحات شما محدود به غذا خوردن در هتل و تماشای فیلم خواهد بود.

لازم بذکر است که همه هتل ها هم فروشگاه ها ی مختلف و یا داروخانه ندارند بنابرین اگر از غذای هتل خسته شدید و یا سردرد دارید تنها گزینه پیش روی شما سوار شدن به شاتل و رفتن به سطح شهر است.

فراموش نکنید که حتما در مورد پارکینگ رایگان از هتل سوال کنید.اگر هتل در محوطه داخل فرودگاه واقع شده باشد احتمالا مجبور به پرداخت مقداری هزینه باشید.

مزایا و معایب هتل های فرودگاه

در هتل های فرودگاهی بواسطه داشتن پنجره های ضد صدا ,پرده های ضخیم و عایق های صوتی غالبا صدای موتور هواپیما ها بگوش نمیرسد ولی اگردلتان خواست که پنجره های اتاق را باز کنید و یا هوس خوردن یک فنجان قهوه در تراس و خواندن روزنامه در بالکن هتل  به سرتان زد اینکار فقط با زدن گوش بند یا محافظ گوش امکانپذیر خواهد بود!

مهم تر از همه قبل از اقدام به رزرو حتما اطلاعات دقیق درخصوص ترانسفر را از هتل سوال کنید.

بعضی مواقع مفهوم عبارت “فاصله تا هتل فقط در حد پیاده روی”  ممکن است به معنی 30 دقیقه پیاده روی در یک بزرگراه باشد. چنین اتفاقاتی میتواند اعصاب شما را بهم ریخته و هیچ امکاناتی در هتل مثل سالنهای زیبایی اندام رایگان,نوشیدنی رایگان بهنگام ورود به هتل و حتی تخت های بزرگ هتل هم تاثیری دربهتر کردن در بهبود وضعیت تان نداشته باشد!

منبع: چرخ فلک



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: کسب و کار گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.